Transport gratuit
Pentru comenzi mai mari de 200 Lei
Comanda de minim 100 lei si primesti un cupon cadou de la unul din partenerii nostri!

Atentie la programul de somn al copiilor!

04
septembrie

Copilul dumneavoastra doarme suficient?

 

Studiile au demonstrat ca lipsa somnului nu afecteaza doar performantele scolare ale copiilor, ci este direct corelata cu supraponderalitatea.

 

Somnul insuficient poate avea ca rezultate cresterea hormonilor care provoaca foamea, astfel incat copiii mananca mai mult decat in mod obisnuit.

Totodata, ca si in cazul adultilor, dorinta copiilor de a face exercitii fizice sau alte activitati care sa implice miscarea este mult diminuata in prezenta oboselii.

 

Pentru a asigura copiilor un somn linistit se recomanda:

- mutarea calculatorului, TV-ului sau a altor dispozitive din dormitorul copiilor;

- evitarea meselor bogate inainte de culcare;

- stabilirea unui ritual al somnului;

- respectarea unor ore fixe de culcare si trezire;

- asigurarea unui mediu propice somnului: camera intunecata, aerisita, mediu relaxant lipsit de zgomote puternice;

- studiile grele, jocurile video si alte activitati conexe nu sunt recomandate cu cateva ore inainte de somn;

 

De cate ore de somn au nevoie prescolarii si scolarii?

 

Depinde de fiecare copil in parte, insa Fundatia Nationala a Somnului (NFS, SUA) a stabilit cateva criterii orientative:

Varsta 3-5 ani: 11-13 ore de somn;

Varsta 5-12 ani: 10-11 ore de somn;

Varsta 11-17 ani: 9,25-9,5 ore de somn;